Willemstad, 25 juli 2005 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van robbertsuriname - WaarBenJij.nu Willemstad, 25 juli 2005 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van robbertsuriname - WaarBenJij.nu

Willemstad, 25 juli 2005

Door: Robbert

25 Juli 2005 | Nederland, Amsterdam

Afscheid Suriname

De laatste week in Suriname stond in het teken van afscheid nemen van mensen die we kennen, waar we mee hebben samengewerkt, etc.

Het afscheidsfeestje van de nog op te richten stichting, is geweest bij ‘dumpling’, voor de mensen die dat niet kennen: Dit is een leuk knus restaurantje waar je allerlei Chinese hapjes kan bestellen en je lacht je dood om de mensen die niet met stokjes kunnen eten. Na een interview met het dagblad van Suriname hebben we een document overhandigd voor deze stichting. De waardering van deze mensen is groot.

De éérste organisatie, die organisatie waar het eigenlijk begon in Suriname heeft minder respect getoond voor ons. Dat was Special Olympics en de Surinaamse Voetbalbond. Geen van allen hebben ook de moeite genomen om naar ons afscheidborreltje te komen in Broki op woensdagavond. We worden volgens mij gezien als een paar eigenwijze jongens, maar je komt voor een doel naar Suriname en dat doel bereik je alleen als je bereidwillige mensen om je heen verzameld. Waarom moet het anders, het gaat toch altijd goed is de mentaliteit. De titel van ons stageverslag: Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan. En het kan, dat is al bewezen met de nog op te richten stichting in samenwerking met sportzaken en gehandicapte instellingen.

Ons afscheidsdrankje was een gezellige happening. Tussendoor kregen we mooie leren slippers, een muts en een sleutelhanger met onze naam erop. Een warmte gaat door jhe heen als mensen dat geven want het zijn moeilijke tijden geweest voor mij. Alleen er was één probleemtje aan het einde. Mijn slippers en muts waren nergens meer te vinden. Jammer, maar ik denk dat iemand het heeft geleend.

Nu op weg naar Curaçao! Ik ga weinig schrijven en veel foto's plaatsen over Curacao.

Zie foto’s van Curaçao

• 25 Juli 2005 - 20:06

Corrie De Zwart:

Jammer dat je de slippers en muts alweer kwijt bent. Tenslotte heeft dat toch een speciale waarde.
    Heel veel plezier in Curacao, ga heerlijk genieten en tot spoedig ziens. Liefs, ook van Jan,

Corrie de Zwart

• 26 Juli 2005 - 09:53

Pa En Ma:

Je had beter je muts op kunnen zetten. Gefeliciteerd met het afsluiten van je stageopdracht. Nu maar genieten in Curacao en Aruba. Tot 12 augustus.
    Knuffels en kussen van Pa en Ma

• 26 Juli 2005 - 16:47

Martin En Lucy:

Het zit er weer op....Heb je alweer een volgend project op het oog???
    Eerst maar vakantie vieren vind je niet?
    De combinatie "muts" en "slippers" vinden we een beetje vreemd en dat in Curacao.... Nou ja, de slippers heb je hier in Holland in ieder geval niet nodig op dit moment, het weer is om te schieten....trouwens af en toe een storm, dus je muts waait toch van je hoofd! Misschien kan degene de het geleend heeft beter gebruiken.Het ga je goed en we zien je misschien gauw.
    Groetjes uit Schoorl.

• 26 Juli 2005 - 20:27

Paul:

Robbert, echt fijn om te horen dat jullie zoveel waardering hebben gekregen. Een kroon op jullie harde werk! Geniet van Curacao!

• 27 Juli 2005 - 11:21

Aarshout:

Prachtige titel van jullie verslag... Goed werk geleverd... O, specialisten van de KNVB! En eigenwijze jongens... tsja... dat zijn jullie natuurlijk ook ;-)

• 27 Juli 2005 - 15:58

Ouders Ilse:

Leuk om je steeds te volgen op je fantastisch reis. Veel plezier in Curacao, je hebt het toch maar volbracht,ondanks de moeilijke tijd die er soms was, en een ervaring rijker. Veel succes en geniet ervan. Tot Ziens ! Ben en Loes.

• 29 Juli 2005 - 10:37

Rhode: